
Narodowy Fundusz Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu – TPK
Dzwoniąc pod bezpłatny numer TPK – 800 137 200 – otrzymasz niezbędną pomoc medyczną od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 następnego dnia oraz całodobowo w sobotę, niedzielę i święta.
Udostępniona przez Narodowy Fundusz Zdrowia platforma jest miejscem pierwszego kontaktu dla pacjenta, w sytuacji nagłego zachorowania gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może wpłynąć niekorzystnie na nasz stan zdrowia. Porad medycznych udzielają profesjonalni medycy – pielęgniarki lub położne oraz lekarze. Podczas połączenia, w razie potrzeby, mogą oni wystawić e-receptę, e-skierowanie lub e-zwolnienie.
Jeśli konsultacja telefoniczna okaże się niewystarczająca, wtedy personel medyczny zaleci:
- wizytę w najbliższej stacjonarnej placówce nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej (NiŚOZ)
- kontakt ze swoim lekarzem POZ (w godzinach pracy POZ: 8.00 – 18.00, od poniedziałku do piątku)
- a w przypadku stwierdzenia stanu nagłego zagrożenia zdrowia i życia, wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
Ze zdalnej konsultacji z pielęgniarką, położną lub lekarzem mogą korzystać także pacjenci niesłyszący. Specjalnie z myślą o nich, teleplatforma oferuje udzielanie porad przez specjalny wideoczat. Komunikacja odbywa się w języku migowym, przy wsparciu tłumacza Polskiego Języka Migowego.
Teleplatforma obsługuje połączenia w języku polskim oraz w kilku językach obcych: angielskim, rosyjskim i ukraińskim.
Leave a reply